דברו איתנו:

הסביבה המותאמת- כיצד תוכלו לתמוך בהתפתחות של תינוקכם- חלק ב

הליכה – "עגלה":

כאשר ילדכם יהיה בשל להליכה ויחוש בטחון לעשות כן, הוא יימצא תועלת באביזר המספק תמיכה ויציבות מחד לצד תחושה של התקדמות מאידך. עגלה מותאמת גובה, כזאת שגלגליה מאפשרים תנועה חלקה עם מידה של התנגדות, תתמוך את השלב הבא בתנועתיות של ילדכם.

אל תאיצו בתהליך גופני שטרם הבשיל והמנעו מלהוליך את ילדכם על ידי החזקה של ידיו. מחקרים מודרניים מוכיחים שלתקופת זחילה ארוכה ישנן השלכות מייטיבות בהתפתחות הכוללת של ילדכם. כמו כן, ההולכה עלולה לשבש את ההתפתחות הגופנית הטיבעית ולייצר אצל תינוקכם תחושה של תלות מדומה בכם וחוסר בטחון ביכולתו העצמאית ללכת בבוא היום.

טיפוס – מתקן מותאם\מדרגות\התגלשות:

טיפוס מדרגות הוא אחד הדברים האהובים על ילדים בתקופה בה הם חווים שליטה הולכת וגוברת על גופם. אל תמנעו מילדכם לטפס מדרגות אלא נצלו את משיכתם הטיבעית על מנת לחשוף אותם לדרך הבטוחה לעלות ולרדת. זיכרו שמדובר בכישור חיים חשוב ובפיתוח נוסף של מסוגלותם המוטורית.

מאחר וגרמי מדרגות רגילים אינם מותאמים לילדים ועל מנת לספק להם אפשרות בטוחה יותר לעבוד על יכולת זו, במרחב מונטסורי לקבוצת הגיל 0 עד 3, תמצאו מתקני טיפוס יעודיים. חלק מהמתקנים אף מאפשרים התנסות ראשונה בהתגלשות בטוחה, המפתחת אצל ילדכם את הבטחון והכישורים הדרושים להנות ממתקני גינה מאתגרים יותר בהמשך. מתקני טיפוס ייעודיים ניתנים להכנה תוצרת בית, אם יש לכם את הרצון, הסבלנות והכישורים המתאימים.

באופן כללי, המנעו ככל האפשר מלולים, טרמפולינות ישיבה, איזורי פעילות מגודרים, הליכונים, מקפצות תינוק וכל אביזר אחר בו הילד קשור\חגור, מוגבל בתנועתו או תלוי במבוגר. ספקו לילדכם סביבה תומכת תנועה, כזו שאינה דוחפת להישגים לפני מועדם מחד, ואינה מפריעה לתהליך הטבעי מאידך.

*להדרכת הורים בנושא עיצוב חדר הילדים\תינוקות ויצירת סביבה מותאמת עבורם פנו אלינו

a86633c0-b606-11e9-ae86-4b50afa2c390

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.