דברו איתנו:

כיצד מלמדים ילדים לענות לטלפון ולנהל שיחה?

כיצד אנו עונים לטלפון ומנהלים שיחה בסיסית?

טלפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו וילדינו חשופים אליהם (ואלינו משתמשים בהם) , כל הזמן. מאחר ובגילאים הצעירים, המוח סופג באופן בלתי מודע ולומד דרך התבוננות וחיקוי איך העולם האמיתי עובד, ילדינו נמשכים לטלפונים שלנו ורוצים לחקור אותם.

אם תאפשרו להם נגישות לטלפונים מפלסטיק או למכשירים אמיתיים שאינם תקינים או לכאלה שהפונקציות שלהם מוגבלות, ייתכן שיימצאו בהם עניין לזמן מה אך בסופו של דבר, ילדכם יימשך לדבר האמיתי על כל המשתמע מכך.

במקום להלחם בכך, ניתן להשתמש במצב כהזדמנות ללמידה של כישור חיים חשוב להתנהלות וההתנהגות החברתית של ילדיכם בעתיד הלא רחוק - ניהול שיחת טלפון בסיסית.

על הדרך גם תעזרו לילד לחזק את כישורי השפה, יכולת ביצוע הוראות ופתרון הבעיות. מדובר גם בהזדמנות נפלאה למשחק משפחתי או חברתי עם יותר ממבוגר אחד וילד אחד.

סביר שכאשר תאפשרו לילדיכם לגשת לטלפונים שלכם במשחק מוכוון ומבוקר, הם יקבלו תחושה שסומכים עליהם ויקבלו מענה לסקרנותם לגביי המכשירים (סקרנות שכנראה תפחת ברגע שתאפשרו).

אופן הביצוע -

הניחו במרחק שני פלאפונים, כאשר נשמר קשר עין בין המבוגרים שישתמשו בהם. התקשרו מפלאפון אחד לפלאפון השני ונהלו שיחה בסיסית כאשר ילדכם שותף-נוכח

הלו, שלום, מדברת שני

שלום שני, מדברת יולי, איך אפשר לעזור לך?

תוכלי בבקשה לתת לי לדבר עם (שם הילד) ?

רק רגע בבקשה...

וכך המשחק ממשיך ויכול לעבור בין בני המשפחה, כאשר ילדכם מקבל הזדמנות לבצע פעולות/הוראות בסיסיות ואף שותף לניהול השיחה, אם שפתו מפותחת דיה

שחקו בכיף אך זיכרו שלא להגזים עם השימוש בנייד.

3ecb1810-c1cb-11e9-91af-6f8fadb98d4e

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.