דברו איתנו:

חופש גדול

החופש הגדול כבר כאן ואיתו שפע של אטרקציות, בילויים ואירועים מיוחדים לילדים ברחבי הארץ.

כהורים, אנו רוצים לתת לילדינו לטעום ולחוות מהכל, על מנת לספק להם התנסויות כיפיות , זכרונות טובים ועניין. אנו משקיעים בכך מרץ רב, זמן וממון.

מאחר ושיטת מונטסורי היא תפיסת עולם ודרך חיים, העקרונות המנחים את השיטה נכון שילוו אתכם גם מחוץ למסגרת הבית והגן. אז הנה כמה דגשים כאשר אתם מבלים יחד בחופש:

  1. לפני שאתם בוחרים בילוי, בחנו עד כמה הוא באמת מתאים לילדכם הפרטי והאם הוא עולה בקנה אחד עם אישיותו, התפתחותו, העדפותיו ותחומי העניין שלו.
  2. שתפו את ילדכם בכוונה לפקוד אטרקציה כלשהיא. הכינו אותו לחווייה ובכך תפחיתו קשיים ונקודות חיכוך פוטנציאליות תוך כדי הבילוי. ספרו לילדכם על המקום, מה צפוי לחוות בו ואפילו שתפו אותו בהחלטה האם בכלל ללכת, ייתכן שהתשובה תפתיע אתכם.
  3. זכרו להסתכל על החוויה כולה מנקודת המבט הפיסית, האינטלקטואלית והריגשית של ילדכם.
  4. כאשר אתם מבלים יחד, אפשרו לילדכם (ולעצמכם) להיות בחוויה ולהנות מהרגע. אל תאיצו בילדכם (או בעצמכם) על מנת "להספיק את הכל" או "להצדיק את ההשקעה". חוויית עומק תשאיר את חותמה באופן מהותי יותר, תחרט בזכרון ותוטמע לתוך נפשו ומוחו של ילדכם יותר מאשר טעימות לא ממוצות וריצה בין אפשרויות.
  5. פעמים רבות, אטרקציות ובילויי חופש גדול מכילים גירוי יתר בצבע, ברעש, בכמויות אנשים ועלולים לבלבל, לעייף ולהכביד על ילדכם. שימו לב לצורך של ילדכם לפרוש מידי פעם למקום שקט יותר, על מנת להרגע ולעכל את ההתרחשויות וההתרגשויות.
  6. התאימו את עצמכם לילדכם, גם אם בעיני רוחכם דימיינתם את החוויה המושלמת בצורה מעט שונה ממה שבאמת קורה בפועל. היו סבלניים ותנו לילדכם להוביל. פעמים רבות, אנו נוטים לערבב בין זכרונות הילדות שלנו ומה שבעיננו נתפס ככיף, עם אלו של ילדנו.
  7. אל תלחצו על ילדכם להתנסות. והיה וילדכם מסרב לקחת חלק בפעילות/עשייה במקום, סימכו על שיקול דעתו לגבי מה נכון וטוב לו וחזקו אותו על יכולתו לבחור עבור עצמו ולהיות ברור בהעדפותיו ורצונותיו.
  8. ‏לפעמים לא לעשות שום דבר מיוחד זה טוב ואפילו מבורך.

כהורים, אנחנו אף פעם לא בחופשה- אנו מהווים מודל לילדנו ושותפים לעיצוב עתידם כבוגרים בכל רגע. נצלו את הזמן לבילוי משותף, מקרב, איכותי, מלא בהכלה ובכבוד הדדי.

80c40d40-c98b-11e9-911a-1f24f3609d23

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.