דברו איתנו:

למידה חוויתית

ישראלים מאוד אוהבים לבלות עם הילדים בחוץ. מזג האוויר המאפשר, גינות בכל שכונה ואוויר המעודד שינה איכותית (לפחות כך הסבתות שלנו טענו...). זמן החוץ שלנו עם הילדים יכול להפוך גם להזדמנות נפלאה לחקר חושי וללימוד חווייתי. כדרך אגב, יפתחו הילדים גם את יכולות הזכירה, הריכוז, השפה והמוטוריקה שלהם.

כאשר ילדיכם הולכים ללא עזרה, אפשרו להם לחוות את החוץ באופן עצמאי ופחות מתוך עגלה. בפעם הבאה שתצאו יחד לפארק או לגינה, קחו איתכם סל קטן עם ידית נשיאה. ספרו לילדכם שאתם יוצאים יחד לטיול אוצרות והסל יוכל לשמש אותו לאיסוף הדברים שימצא. אפשרו לילד להחזיק את הסל בעצמו.

לכו אחרי ילדיכם ואפשרו להם להוביל את החקר. השתדלו לדבר ולהתערב כמה שפחות. כאשר ילדכם מתעכב על משהו ובוחן אותו, הזמינו אותו להניח את האובייקט בסל, תוך שאתם קוראים לאובייקט בשמו. עודדו אותו לאסוף מספר אובייקטים שונים (אבנים, עלים, פרחי בר, זרדים, אצטרובלים, פירות וכדומה) והביאו אותם אתכם הביתה.

עם חזרתכם מהטיול, שבו לחקור את האובייקטים יחד, תוך שימוש בכמה שיותר חושים. וודאו כמובן שהחומרים בטוחים עבור הילד והשגיחו מקרוב. החזירו יחד עם הילד את האובייקטים לסל והשאירו במקום נגיש לחקר חוזר.

עם ילדים גדולים יותר, ניתן לצאת לטיול שבו מתכננים מראש על מה להתעכב ומה לאסוף (על פי חוש מסויים, צבע ספציפי, קבוצות נושא). עם האובייקטים שיאספו, יוכלו הילדים ליצור לעצמם מעיין אלבום טיול או להשתמש בחומרים לעבודות יצירה מגוונות (הדבקה, הכנת מגנטים, צביעה, גזירה וכדומה).

בחינוך המונטסורי מושם דגש מיוחד על הקשר של ילדינו עם הטבע והסובב אותם. בעולם טכנולוגי מואץ, חשוב שאנחנו - הורים, מטפלים ומדריכים - נעזור לעצמנו ולילדינו להשאר במודעות ובתשומת לב, למצוא אושר, יופי ועניין בדברים הקטנים, הטבעיים, הפשוטים והכמעט מובנים מאליהם.

7a2b94c0-c9b9-11e9-9e5e-0f3906787e63

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.