דברו איתנו:

מגדל למידה

מגדל הלמידה הפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, אך חשוב לנו לעזור לכם להבין את תפקידו, מאחר וברב המקרים הוא מוצר הדורש השקעה כספית.

ישנם כיום סוגים מגוונים של מגדלי למידה בעיצובים שונים ויפים. מטרתו העיקרית של מגדל הלמידה היא לאפשר לילדכם לעמוד בגובה במטבח, לראות את ההתרחשויות ולהיות שותף ברמה כזאת או אחרת.

פעמים רבות הופך מגדל הלמידה למגדל טיפוס עבור הילד מאחר וילדכם בשלב הזה נמצא ממילא בתקופה רגישה לחיזוק מוטורי ומחפש מענה לצורך זה, כך שהוא יהיה עסוק יותר בלעלות ולרדת מאשר להיות שותף במטבח. עבור ילדים אחרים, מדובר בהזדמנות נדירה בה ההורה מאפשר לגשת לברזים ולשחק במים, כאשר אין עבורם מענה לצורך התפתחותי-חושי זה בסביבה המשחקית המותאמת שלהם.

מגדל למידה הוא אביזר מודרני, שהומצא על מנת להתאים את הילד לסביבה, כאשר למעשה בשיטת מונטסורי אנו שואפים לעשות את ההיפך- להתאים את הסביבה לילד.

בסיטואציה אופטימלית, העולם היה מראש לוקח את הילד בחשבון כאשר מעצבים בית או חללים ציבוריים ומאפשר לילדים להיות שווים בין שווים. בעולם כפי שהוא היום, האנושות נאלצת למצוא פתרונות עבור המגבלות שלמעשה יצרה עבור עצמה....

את המענה לילד ניתן לתת באמצעים פשוטים יותר: עמידה על שרפרף לידכם כאשר אתם מבשלים או מטגנים, הוספת שולחן נמוך ואיזור עבודה במטבח בגובה הילד כך שמנח גופו מדוייק יותר התפתחותית, הבאת פעולות ההכנה שלכם לגובה שלו ועשייה משותפת איתו כך שהמסר שעובר הוא - "אני שותף מלא בעשייה הקהילתית ובזמן איכות משותף ולא אורח בעולם שנוצר עבור המבוגר, בעשייה שהיא של המבוגר".

"אבל עמידה על שרפרף עלולה להביא לנפילות" ואתם כמובן צודקים, אך חשוב לזכור שנפילה משרפרף מסוכנת פחות מאשר נפילה מגובה של מגדל למידה, עליו מטפס הילד או עומד ללא נעילה/סגירה. מצד שני, כאשר בוחרים במגדל למידה עם נעילה, אנו פוגמים במהות של עצמאות, בחירה ושליטה של הילד על גופו. למעשה כמו בכסא האוכל הגבוה עם חגירה, אנו מונעים מהילד את המהות העמוקה שמונטסורי מכוונת אליה.

היכולת המוטורית לפתוח ולסגור לבד מנעול היא יכולת מורכבת הדורשת בשלות שרב הילדים המשתמשים במגדל למידה טרם הבשילו אליה והיא כמובן תלויה בסוג המנעול ובאופן הבנייה של מגדל הלמידה.

שרפרף לעומת זאת, יילמד את הילד לשלוט על גופו, לנוע באופן מודע ומכוון, לחזק את שרירי מרכז הגוף ולעבוד על שיווי המשקל שלו. בכך, אנו נותנים לילד התנסות שיש לצידה בקרת טעות, ממש כמו כלים שבירים או כסא נמוך. שרפרף ייאפשר לילד מינימום תלות במבוגר, אפילו בכל הנוגע להבאתו לנקודה בה זקוקים לו (ילד מרים שרפרף בקלות ומנייד בבית).

לסיכום, אם יש ברשותכם את הממון והרצון לרכוש מגדל למידה זאת כמובן בחירה לגיטימית אך חשוב שתדעו שלא מדובר במוצר בעל ערך התפתחותי קלאסי שילדכם לא יכול בלעדיו.

1bb630a0-d492-11ea-a504-33a501fb47e3

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.