דברו איתנו:

השיטה המונטסורית - למה לא פלסטיק

מונטסורי- למה לא פלסטיק?

למרות הדעה הרווחת, לא מדובר בסיבה טרנדית או בהתייפייפות אלא בסיבה מוכחת מדעית המושתתת על תצפיות ארוכות שנים והבנה כיצד ילדים לומדים בשנות החיים הראשונות. מונטסורי לא היתה היחידה שהגיעה למסקנה לפיה בגילאים הצעירים, תינוקות וילדים לומדים דרך הגוף, דרך חוויות חושיות ומוחשיות.

על מנת שהמוח ייקבל כמה שיותר מידע איכותי-השוואתי על העולם, אנחנו רוצים להעמיק ולהעשיר את סביבתו של הילד.

ההעשרה נובעת בין היתר מהקשר והמגע עם חומרים מהעולם האמיתי, מהטבע, מחומרים הפונים לחושים רבים והמאפשרים למידה משמעותית. בניגוד לעץ למשל שהינו טיבעי, בעל מנעד רחב של איכויות, מרקמים, תחושתיות, ריח, מראה, משקל, פונה לכל החושים ומושפע מהפעולות שלנו עליו, פלסטיק הינו חומר מעשה ידי אדם, קל באופן שאינו נותן אינדיקציה לגודל, נטול ריח, בעל מגע חלק לרב ואינו מייצר צלילים שונים בשימוש.

כמו כן, פלסטיק לא נפצע או נפגע ועל כן לא מלמד אותנו משהו על ההשפעה שלנו בעולם, על סיבה ותוצאה, בעל מראה אחיד באיכותו, זול ועל כן גם לנו כמבוגרים יש נטייה לנהוג בו בזלזול וללמד את ילדינו לנהוג כלפיו בזלזול.

בשורה התחתונה, ניתן לשלב פלסטיק בסביבה המונטסורית כחומר נוסף שקיים בעולמנו וילדינו חשופים אליו אבל לנסות להפחית את השימוש בו בגילאים הצעירים. חשוב לומר כמובן שזה שמשהו מיוצר מעץ, לא הופך אותו אוטומטית למונטסורי מאחר וישנם עקרונות מנחים רבים למה נחשב מונטסורי. רוצים לדעת יותר על שיטת מונטסורי, על צרכיו של ילדכם ועל הדרך לספק לו סביבה מדוייקת ומכילה?

פנו אלינו

a88fae20-c384-11eb-83c7-23f1548b361e

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.