דברו איתנו:

משחקים לילדים

עד כמה חשוב שמבוגרים יחשבו לעומק כאשר הם מייצרים משחקים לילדים?

הביטו בקלפים שבתמונה. מדובר במשחק רביעיות מוכר, העוסק בלימוד צבע. על פניו, משחק פשוט, בעל מראה ריאליסטי, עם מטרה מובהקת ופוטנציאל משחקי, לימודי וחברתי. הורים רבים יחשיבו את המשחק לאיכותי וטוב עבור התפתחות ילדם.

הבעיה?- קהל היעד של המשחק ברובו אינו קורא ונשען על הכרות עם הצבע, זיהויו וחיבור עם שמו. הבחירה ליצור קלפי שחור ואפור כמעט זהים, פוגמת משום כך בבקרת הטעות של הילד, מבלבלת אותו ומייצרת תלות במבוגר על מנת "לשחק נכון". ניתן היה בקלות להחליף את האפור הכהה באפור בהיר ובכך לפתור את הבעיה.

באותו האופן, הבחירה ליצור קלפי צבע לבן שהינם למעשה קלפים בצבע תכלת, במקביל לכך שבחפיסה ישנה גם רביעיית צבע כחול (ראו תמונה), מפספסת לחלוטין את המטרה ואף יוצרת הטמעה שגויה המקשרת עבור הילד בין גווני הלבן והכחול. בנוסף, המילה לבן היא היחידה בחפיסה שלא נכתבה בכתב לבן אלא... בשחור.

תפיסת המשחק והלימוד המונטסורי, מספקת פתרון מדוייק מאחר ומדובר בפדגוגיה חינוכית מושתתת מחקר, המספקת לילד הרבה מעבר למשחק - היא דורשת מהמבוגר ידע, הבנה ורגישות עמוקה - או במילותיה של מונטסורי:

"על הסביבה להיות מוכוונת על ידי אינטליגנציה גבוהה, מאורגנת על ידי מבוגר המוכן למשימתו"

מעוניינים לספק לילדכם את המשחקים הטובים ביותר ללימוד צבע?

הכירו את המאגר המקצועי והמקיף שלנו בנושא צבע, המכיל פעילויות משחקיות מדורגות, מותאמות התפתחותית ומודרכות צעד צעד להכנה פשוטה ומשחק איכותי

3b26cdb0-c379-11eb-83c7-23f1548b361e

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.