דברו איתנו:

ביזיבורד - למה זה לא מונטסורי? (וגם פחות מומלץ...)

הורים רבים טועים לשייך את הביזיבורד למוצרי שיטת מונטסורי, אך למעשה הביזיבורד מנוגד בתכלית לשיטה ותובנותיה לגביי המוח וכיצד ילדים לומדים בגילאים הצעירים. יש מי שיאמרו שהוא אף מזיק יותר מאשר מועיל להתפתחות ילדכם.

נו...אז תכלס למה לא לרכוש אותו?

הביזיבורד, כשמו כן הוא - ביזי - הוא עמוס ויזואלית וחווייתית ומייצר עודף גירוי חושי

בניגוד לתגליותיה של מונטסורי לגביי למידה איכותית - הביזיבורד אינו עובד על מטרה אחת ממוקדת אלא לרב על הכלאה בין עולמות תוכן: כישורי חיים, מוטוריקה עדינה, חושים, קוגניציה, שפה

הביזיבורד הינו כללי וגנרי - הוא אינו מותאם ליכולות הילד שלכם ולא קולע לצרכים המדויקים של ילדכם. הפונקציות שלו עלולות להיות קלות מידי או קשות מידי עבור הילד, מה שיוצר לרב חוסר איזון בין חוויית אתגר לחוויית הצלחה.

הביזיבורד אינו מאפשר חווית משחק ריאליסטית ואינו מאפשר תובנות נלוות של סיבה ותוצאה, פעולה ותגובה, השפעתי כאדם על הסביבה (למשל, פותח מנעול שאינו מספק פתיחה, מדליק נורה ללא אור וכו')

הביזיבורד מפזר ריכוז ומיקוד, מעודד קפיצה מדבר לדבר, ללא העמקה או טיוב יכולות. הוא מקשה על בחירה ומעודד ויתור עצמי. החקר הופך שיטחי וחסר תכלית.

ברב המקרים, הביזיבורד מאפשר חקר מוגבל בלבד מאחר ולרב מקובע ללוח וגדול מימדים ואין יכולת אחיזה בשתי הידיים של האובייקט התלת מימדי או חקירה דרך הפה, חוויות הכרחיות התפתחותית בגילאים הצעירים.

הביזיבורד מקשה עלינו ההורים בתצפית, בהבנה ובידוד הצורך של הילד ואינו מספק מידע נוסף עבורנו לגביי הצרכים ההתפתחותיים וכיצד יהיה נכון יותר לספק להם מענה.

בשורה תחתונה - שיטת מונטסורי היא שיטה מעמיקה אך יחד עם זאת כוחה בפשטותה הגאונית. כשיש גם וגם וגם, זה כבר לא מונטסורי.

רוצים לדעת מה כן לרכוש עבור התפתחותו האיכותית של ילדכם?

בואו ללמוד איתנו בקורס הורים פרטי בהתאמה אישית לחצו כאן.

58327160-ff66-11eb-9b78-fd42e97f66de

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.