דברו איתנו:

לוחיות טרמיות -thermic tablets- משחק מונטסורי לפיתוח חושי

בגילאים הצעירים, ילדים נמשכים לחוויות חושיות, דרכן הם לומדים על ומבינים את העולם. מטרת הלוחיות הטרמיות לעדן ולפתח את יכולותיו החושיות של הילד, בדגש על תחושתיות והבנת הבדלי טמפרטורה בין חומרים.

הפעילות הבסיסית מורכבת מקופסת עץ המחולקת לתאים. כל 8 הלוחיות זהות בגודלן ומחולקות לזוגות על בסיס 4 חומרים - עץ, מתכת, אבן (שיש) וצמר. ברב המקרים, הפעילות תמשוך ותעניין ילדים מעט צעירים מגיל 3 ואילך.

כיצד מדגימים ומשחקים?

בקשו מהילד להביא למשטח העבודה את קופסת הלוחיות הטרמיות וסמנו לו לשבת לידכם מול הפעילות.

ביחרו את לוחית האבן, הניחו לפניכם. הסיטו מבט או עיצמו עיניים. הניחו את מרכז כף היד על הלוחית, לאחר שנגעתם בה בתנועה מלמעלה למטה. בקשו מהילד לגעת כמותכם בלוחית האבן. הניחו את הלוחית בצד ימין למעלה של משטח העבודה. ביחרו לוחית צמר, חיקרו אותה באותו האופן, אפשרו לילד לחוש אותה והניחו מתחת ללוחית האבן (סידור בתור). עשו את כל תהליך החקר גם עם לוחית המתכת והעץ.

הוציאו את הלוחיות הנותרות מהקופסה וסדרו אותן בתור ליד התור הראשון שיצרתם ללא התאמה. הניחו יד אחת על לוחית האבן הראשונה מימין ויד שנייה על הלוחית הראשונה בתור שלידה. עיצמו את העיניים או הסיטו מבט. אימרו לילד שהתחושה שונה והזמינו אותו להרגיש בעצמו.

עתה, השאירו את יד ימין על לוחית האבן והעבירו את יד שמאל על הלוחיות הנותרות כדי למצוא התאמה בעזרת התחושה. כאשר אתם חשים בדימיון, אימרו "זה מרגיש אותו הדבר". פיקחו עיניים והזיזו את הזוג הצידה, לאחר שנתתם לילד הזדמנות לחוש את ההתאמה בעצמו.

עשו כן עד שתמצאו התאמה בין כל הזוגות. לאחר מכן, אפשרו לילד, אם מעוניין בכך, לחזור על הפעילות באופן עצמאי. עם תום הפעילות, סדרו יחד והניחו במקום נגיש עבור הילד למשחק והדגמה חוזרים.

לינקים לרכישת thermic tablets מאמאזון לחצו:

https://amzn.to/3D7ouyX

https://amzn.to/2XN11Dd

https://amzn.to/3B6f7hv

ללמידה והדגמות נוספות לגילאי לידה עד 6, פנו אלינו כאן

למאמרים נוספים בנוגע לתרגילים לגילאי שנתיים וחצי עד שש:

מגדל וורוד

קופסאות שמע

צילינדרים

*למונטסורי בייבי אין קשר לספקים ורכישת המוצר על אחריות הקונה בלבד

95ea3670-0270-11ec-8d0c-e9b6d123d4ad

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.