דברו איתנו:

לידת אחים

הגעה של תינוק לתא המשפחתי היא שינוי דרמטי ביותר, בעיקר עבור ילד שעד כה היה ילד יחיד או עבור הצעיר ביותר במשפחה, שכבר אינו "הקטן".

מדובר בנושא עמוק ומורכב המושפע מפרמטרים רבים, כמו גיל הילד היחיד\הקטן במשפחה, עד כמה ילדיכם מסתגלים בקלות או מתקשים עם שינויים, עד כמה הכנה נעשתה לקראת הלידה, אופיים הייחודי של הילדים, מצבכם הפיסי והריגשי כהורים ועוד.

חשוב להתחיל מלומר אמירה כללית, הרלוונטית לכל המקרים-

*הולדת אח\אחות היא טראומה שילדכם צריך להתגבר עליה, בתהליך סבלני בו לכם תפקיד מכריע.

*גם אם ערכתם הכנה איכותית או שילדכם הביע שמחה כביכול לקראת הגעת התינוק, ילדכם לא באמת הבין את המשמעותיות המורכבות ואת השינוי הצפוי לקרות ועד כמה השפעה תהיה לתינוק על הבית בכללותו (בכי ורעש, שינויים בסדר יום, תשומת לב וזמן, ביקורי חברים ומשפחה, רכוש שהופך לפתע משותף, עייפות ההורים......)

*סביר להניח שילדכם יימצא דרכים שונות ומגוונות להביע את מצוקתו בסיטואציה, ובמיוחד את תחושת התחרותיות שתינוק יציב מולו –

ייתכן שינסה להיאבק על תשומת הלב שלכם עי "התנהגויות שליליות"- תוקפנות, שתלטנות, מיליון שאלות ובקשות, התנגדות מוגברת, חוסר רצון לעזוב את הבית בבוקר ולהשאיר את התינוק עם אמא, נסיגה לתינוקות בעצמו, רגישות יתר, ניסיון להטות את ההורים זה נגד זה, נטייה להיפצע או לחלות, או לחילופין - יתכן שינסה להפוך לילד מושלם בצורה מוגזמת ובכך ידחיק את עצמיותו ורגשותיו, פעולה שגם לה מחירים כבדים.

על מנת לצמצם את הקשיים שחווה ילדכם, אנו ממליצות-

*למצוא דרך לפנות זמן איכות אחד על אחד עם ההורה\הורים.

*לא לכפות על הילד להביע אהבה או עניין חיובי בתינוק.

*לנסות לבקש את עזרתו של הגדול בטיפול בקטן ובכך לחזק את תחושתו שגם לו יש מקום וסומכים עליו ולאפשר בילוי משותף כאשר ההורה מהווה דמות מקשרת.

*לאפשר לקשיים לצוף ולשקף רגשות במשפטים פשוטים כדי שילדכם יחוש שרואים ומבינים אותו, לא לנסות למרוח או לייפות, ילדכם סופר אינטליגנטי (אנחנו מטפלים המון בתינוק, זה בטח מכעיס אותך אבל אין ברירה, הוא זקוק להמון טיפול וגם בך אנחנו אוהבים לטפל\זה לא אומר שאנחנו אוהבים אותך פחות...).

*להיות ברורים לגביי גבולות מותר ואסור ולאפשר סביבה מותאמת, כלפיה ניתן לפרק את האנרגיה ("מותר לכעוס על התינוק ולהביע את הרגשות במילים\בעיטות בכדור\להרביץ לשק אגרוף... אך אין לפגוע בו").

*השתדלו להימנע מחלוקת רכושו של הגדול לקטן או להכריחו לשתף.

*המנעו מהשוואות בין הילדים, במיוחד בפניהם - אתם רק תחמירו בכך את התחרותיות, הקנאה והטינה.

*היו רגישים מאוד ומכילים, נסו לראות את המציאות מנקודת מבטו של ילדכם שמבחינתו, עובר שינוי מבלי שיכול היה לבחור בו וחווית אובדן והתאבלות על הקשר שלו אתכם/מקומו בבית כפי שהכיר עד כה.

להדרכת הורים מותאמת אישית ומעמיקה בנושא הכנה לכניסת ילד חדש למשפחה, פנו אלינו.

**רוצים להנות מתכנים, עידכונים והטבות ישירות לווטסאפ שלכם? - ליחצו על הלינק והצטרפו לקבוצה (שקטה) של מונטסורי בייבי ישראל

https://bit.ly/montessoribabywa

5377db70-5519-11ec-9238-efeda12c1a06

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.