דברו איתנו:

3 דגשים בנושא תוקפנות

אחד הדברים הקשים עבורנו כהורים וכאנשי חינוך הוא גילויי תוקפנות בקרב ילדים. הנה 3 דגשים שחשוב להבין.

  1. לאורך השנים, התגבשו 3 דרכים מרכזיות להתבונן על תוקפנות - האחת, רואה בהתנהגות תוקפנית תכונה מולדת, פוטנציאל המצוי בכולנו, המופיע בעוצמות שונות אצל ילדים. השנייה, רואה בתוקפנות תהליך נרכש של למידה - טכניקה שהילד מסגל לעצמו בעקבות חשיפה וחיקוי או פידבקים חיוביים, כמו הענות הסביבה לתוקפנות והשגת המטרות דרכה. השלישית, מזהה תמהיל בין פוטנציאל מולד לתוקפנות, ברמה כזאת או אחרת, לבין פוטנציאל למידה מתוך חיקוי והתנסויות שהניבו פרי.
  2. תוקפנות מוחצנת קלה בהרבה לזיהוי. אנו שמים לב אליה, מגנים אותה ומבקרים אותה במהירות וביתר קלות, כאשר בפועל, המנעות מכוונת, התעלמות, הסתגרות, חוסר שיתוף פעולה, פסיביות וכו, גם הן תצורה של התנהגות תוקפנית, שמנסה לעורר תגובה באחר אבל באופן חמקמק יותר, מוסווה ושקט.
  3. לתוקפנות מחיר כבד עבור הילד לא רק כאשר היא מבוטאת החוצה אלא גם כאשר היא מודחקת ואינה מתועלת החוצה באופן כזה או אחר. הצטברות של מתח באופן מתמיד, עלולה להביא להתפרצויות ולהתפוצצויות חזקות יותר, לחולי וכאבים גופניים.

לתוקפנות יש לתת מענה הורי מדוייק ומעמיק, תוך הבנה של המניעים ומתן טיפים כיצד להבין את התמונה המלאה ובאילו טכניקות הוריות להשתמש על מנת לתעל תוקפנות באופן בריא ונכון. כך תוכלו לתמוך בהתפתחותו של ילדכם למבוגר מודע יותר ובעל כלים להתמודדות עם החיים.

**אם אתם זקוקים להכוונה הורית בנושא תוקפנות אקטיבית או פאסיבית או בכל נושא אחר שמעסיק אתכם, אנו עומדות לרשותכם למפגש הדרכת הורים פרונטלי או בזום.

פנו אלינו לפרטים.

*לתכנים, עידכונים והטבות ישירות לווטסאפ שלכם, ליחצו על הלינק והצטרפו לקבוצה (שקטה) של מונטסורי בייבי ישראל https://bit.ly/montessoribabywa

2d667210-65b4-11ec-8328-15c6bcdbd39c

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.