דברו איתנו:

לוטו תמונות- איך מאמצים אותו לפי שיטת מונטסורי

לוטו תמונות הוא משחק נהדר, הדורש בעיקר בשלות קוגניטיבית להתאמה חזותית, קשר עין-יד, ריכוז ועבודה שיטתית. ברב המקרים, רלוונטי לילדים מגיל שנה ושבעה חודשים (תלוי ילד והתפתחותו).

הנה 7 טיפים ללוטו תמונות ואופן הנגשה שמקדמים למידה איכותית -

  1. העדיפו לוטו שניתן לפצל לכמה לוחות וכרטיסיות משחק, כך יהיו ברשותכם מספר תרגילים פוטנציאלים, כאשר תנגישו אחד בכל פעם ותגוונו בעת הצורך.
  2. אנו ננגיש לילד בתחילה לוח לוטו עם מספר מצומצם של התאמות, על מנת שלא לתסכל ולא להכביד ונרחיב בהדרגה. מטרתנו לאפשר ליכולת ההתאמה להתפתח, תוך שהילד חווה תחושת הצלחה.
  3. בשיטת מונטסורי אנו שואפים להפגיש את הילד עם ייצוגים ותכנים ריאליסטים, על מנת לבסס את תפיסת האמת שלו כלפיי העולם. אנו ננגיש לוטו בו תמונות (או ציורים) המפגישים את הילד עם אובייקטים אמיתיים שיפגוש בחיי היומיום.
  4. על מנת לתרום להתפתחות החשיבה והתפיסה המאורגנת, אנו מעדיפים לוטו שעוסק בתחום, נושא או משפחה בעלת מכנה משותף מקובל - פירות, ירקות, פרחים וכדומה.
  5. על הלוטו להיות בעל רקע בהיר ככל האפשר - הן של לוח ההתאמה והן של הכרטיסיות עצמן - על מנת לאפשר ריכוז באובייקטים להתאמה ומעט הסחות דעת או הכבדה ויזואלית.
  6. על הכרטיסיות והלוחות להיות בגודל נוח להחזקה ותימרון, בהתאמה לידיים קטנות.
  7. כאשר אתם מנגישים את הלוטו, וודאו שאתם מסדרים אותו באוריינטציה נכונה (עבודה מימין לשמאל) המניחה תשתית לקריאה וכתיבה בשפה העברית, כאשר כל החלקים הרלוונטים בכלי נפרד מימין ללוח ההתאמה והכל על מגש נוח לנשיאה עבור ילדכם, לשמירה על סדר חיצוני, וחשוב מכך, סדר פנימי מחשבתי ומנטלי.

מאחר וקשה למצוא בשוק לוטו התואם לעקרונות שיטת מונטסורי, יצרנו 3 גרסאות לוטו להדפסה פשוטה בבית או בגן בעלות סימלית. הלוטו כולל גם הוראות הדגמה צעד צעד בשיטת מונטסורי, שישפיעו על תהליך למידה חוויתי ואיכותי.

לפרטים ורכישה, בקרו כאן - https://bit.ly/3F82oNr

ba3fba20-65b4-11ec-8328-15c6bcdbd39c

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.