דברו איתנו:

הורים הידעתם ש...

הורים, הידעתם ש..... - 3 דברים שחשוב לדעת

  1. על משיכה למים -

התקופה שבין גילאי 9 חודשים לשנתיים וחצי, מתאפיינת במשיכה עזה למים והיא קשורה בין היתר לחקר חושי ותהליכי הבשלה עתידיים לגמילה מחיתולים. מדובר בתקופת רגישות, שלצידה לא מעט סכנות, בייחוד סכנת טביעה וכוויות. אפשרו לילדכם סביבה המספקת מענה לצורך במים באופן מובנה ואגבי, לצד עירנות מוגברת בכל הנוגע להשארת שתיה חמה, דליי ספונג'ה, חדרי שירותים פתוחים, נגישות למקורות מים וכו'.

  1. על פחדים -

לא מעט הורים (ומדריכי הורים) טועים לחשוב שהשלב בו הילד מתחיל "לטרטר" עם בקשות כמו "אמא אני צמא, אבא אני רעב" לאחר השכבות הלילה, קשור לגבולות. למעשה, מדובר בפספוס של אחד השלבים הקריטיים בהתפתחות פחדים אצל הילד, פחדים היושבים על מספר מקורות התפתחותיים, מולדים ולעיתים נרכשים. הרבה לפני שתמהרו לשים גבולות, שווה להבין האם הילד לא משדר לכם מצוקה הקשורה בהתפתחות של פחדים תואמי גיל. פעמים רבות דווקא שימת הגבולות במקום מענה לפחדים, יחמיר את המצב וישדר לילד שיש פחות על מי לסמוך.

  1. על תוקפנות מדומה -

גילויי תוקפנות אצל ילדים צעירים הם נושא רגיש ומורכב אבל חשוב לשים לב שלעיתים מה שנדמה מבחוץ כאקט של תוקפנות, יושב למעשה על הטמעה של התנהגויות ופעולות חיקוי שאין מאחוריהן מודעות או כוונה ממשית. המוח הסופג סופג הכל!

מקובל לחשוב למשל שלסרטי טבע יש ערך לימודי, איכותי, מדעי וריאליסטי. למעשה, פעמים רבות, הילד חשוף בסרטים הללו למרדפים של טורף ונטרף, שהם אומנם דרך הטבע, אבל משרישים בילד תובנות מוטעות לגביי האופן בו הוא יכול להביע את עצמו או לנהוג כלפי האחר (קפיצה על האח הקטן, השטתחות על הגוף של חבר לקבוצה, התנגשות גופנית, קולות, הפעלת עוצמה וכוח באופן בלתי מווסת ועוד). כאשר ניגשים לבחון תוקפנות אצל ילדים, חשוב להבין לעומק את מעטפת הנסיבות ובעיקר לבחון למה הילד חשוף, לפני שמגבשים עמדה או תובנה בנוגע לכוונות תוקפניות.

הורות היא דבר מורכב בהרבה ממה שרובנו היה מוכן לקראתו. עיקר הקושי שלנו הוא מחסור בידע, מחסור בכלים ובליל של טיפים ממקורות שלעיתים סותרים זה את זה.

בקורסי ההורים ובהדרכות ההורים שלנו -

אנו הולכות אתכם יד ביד,

קשובות לסיפור המיוחד שהוא רק שלכם,

שואלות את כל השאלות שיכולות לשפוך אור על המצב,

נותנות המון ידע וכלים להבין את התמונה ממגוון זויות,

עוזרות לשנות את מה שפחות עובד,

הכל כדי להביא את המשפחה שלכם למקום טוב ומאוזן יותר.

לפרטים, פנו אלינו

4b4712f0-76b5-11ec-8997-3902b0237a84

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.