דברו איתנו:

לך מפה אני רוצה רק את אמא- 3 נקודות למחשבה על הורות א-סימטרית

"לך מפה!, אני רוצה רק את אמא" -

3 נקודות למחשבה על הורות א - סימטרית

לא מעט הורים מוצאים את עצמם במצב בו ילדם משתף פעולה או מוכן לנהל דיאלוג עם הורה אחד, תוך דחיית ההורה השני. הדחייה יכולה לבוא לביטוי בבכי מחאתי רם או לחילופין, התעלמות מוחלטת, כמו גם בתגובות מילוליות או פיסיות שונות.

אם גם אתם חווים זאת בתוך התא המשפחתי, הנה 3 סיבות להווצרות של הורות א - סימטרית, ששווה להתעכב עליהן ולבחון את נוכחותן בחיי היומיום שלכם:

  1. הרגל - כאשר הורה אחד הוא דומיננטי במיוחד בטיפול בילד (בין אם מבחירה מודעת, בחירה בלתי מודעת או מכורח הנסיבות), נוצרת אצל הילד תחושת בטחון ואמון במטפל העיקרי, כמי שרק לו יש את הכוח והיכולת לתת מענה.
  2. חזית אחת - ילדים הם אינטליגנטים ורגישים. הם שומעים וחווים הכל, גם אם הדברים לא נאמרים במפורש. אם הורה אחד סומך פחות על השני (ומשדר זאת בגלוי או מתחת לשטח), תווצר בילד תחושת חוסר אמון והעדפה.
  3. משבר ביחסים - כאשר הילד חווה תחושה שאינו נשמע, נראה או מובן על ידי אחד ההורים, חווה תחושה שאינו אהוב מספיק על ידי אחד ההורים או כועס על ההורה, תווצר דחייה כלפי האחד והעדפה כלפי האחר.

על אף שלא תמיד קל לנו עם תגובותיו של הילד, עלינו להכיר באחריות שלנו להורות א-סימטרית, שכן הילד משקף מציאות פנימית וחיצונית, ומבחינתו מגיב מתוך האופן בו הבית נחווה על ידו ומתנהל מנקודת מבטו. השלמה או התעלמות שלנו מהמצב, עלולה להעמיק את הפערים, להתקבע ולפגוע ביחסים בין ההורה לילד להמשך החיים.

חשוב לזכור כי לכל אחת מהסיבות להיווצרות של הורות א-סימטרית ישנם פתרונות ישימים ופשוטים ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית והכוח לבצע את השינוי כבר מהיום מצוי בידינו ההורים.

**זקוקים להכוונה? - אצלנו תוכלו לקבל ליווי אישי דרך קורסי הורים פרטיים או הדרכות פרטיות בהתאמה אישית, לפרטים פנו אלינו

**לא רוצים לפספס אף מאמר? - הצטרפו לקבוצת הוווטסאפ השקטה של מונטסורי בייבי בלחיצה על הלינק

https://bit.ly/montessoribabywa

הקבוצה מלאה? - הצטרפו כאן - https://chat.whatsapp.com/BU8gfUYylWE8e4tu0xhwy

1d150640-93ba-11ec-9e27-61a2f850edbc

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.