דברו איתנו:

כיצד מגדלים ילדים אדיבים

כיצד מגדלים ילדים אדיבים? - 3 טיפים פשוטים:

אדיבות היא תכונה מרכזית בקיום חיים מאושרים יותר ומלאי משמעות, לא רק בצד המקבל אלא דווקא בצד הנותן. כך עולה ממחקרים בפסיכולוגיה ועיצוב האופי האנושי, בדומה לדגשים של מונטסורי במשנת החינוך לשלום. טוב לב, היכולת לראות את הזולת, לכבד אותו ולעשות למענו, מחזקים באינדיווידואל תחושות של שמחה, התעלות וערך ושומרים עליו בריא יותר בגופו ובנפשו. על אף שילדים באים לעולם עם הפוטנציאל להיות טובי לב, נדיבים ואדיבים, מדובר בתכונות שיש לחזק כדי להביאן למימוש מלא, במיוחד בעולם בו האגואיזם, התחרותיות והדורסנות תופסים מקום גדול מתמיד. אדיבות מתברר היא תכונה בעלת ערך השראתי והשפעתי, הגוררת אחרים לנהוג באדיבות גם כן. אז הנה 3 דברים פשוטים שתוכלו לעשות כהורים על מנת לחזק את האדיבות של ילדכם -

  1. דברו לילד בכבוד ונהגו בו באדיבות מיום הוולדו - שימו לב לאופן בו אתם מתנהלים, מתנסחים, פונים אליו, מבקשים ממנו. שימו דגש לא רק על בחירת המילים אלא גם על הטון בו נאמרים הדברים והאנרגיה של הפעולות שלכם מולו. ילדכם חווה, סופג, מטמיע ומרגיש הכל - מעל השטח ומתחת לפני השטח.
  2. הוו דוגמה איכותית וערכית- אתם המודל אותו סופג הילד ומכם הוא לומד כיצד לנהוג באחרים. דברו לאנשים ונהגו באנשים באופן בו הייתם רוצים שילדכם יינהג בהם כשיגדל (אפילו כלפי אלה שמאתגרים ומרגיזים אתכם במיוחד). עיזרו לאנשים בנוכחות הילד, הפנו את תשומת ליבו לכאבי הזולת ולנקודת מבטו, תירמו כסף בנוכחותו, הציעו תמיכה, חייכו, גלו סבלנות, השתדלו שלא לדבר רעה או לרכל על אחרים בנוכחות ילדכם.
  3. הדגימו שיח מכבד בינכם לבין עצמכם - אנו משתדלים כהורים לריב כמה שפחות בנוכחות הילדים אך ויכוחים ואי הסכמות הם אנושיים ולעיתים בלתי נמנעים. במצבים הללו, חשוב שילדכם יהיה עד לכך שאתם גם משלימים במהירות ומגיעים לעמק השווה. גם כאשר אינכם רואים עין בעין, חשוב שיישמע התנסחות מכבדת ואוהבת ואת יכולתכם להתנצל ולסלוח. לשפע של ידע וכלים הוריים לתא משפחתי מצמיח והרמוני, בואו להדרכות פרטיות או קורס הורים פרטי לגילאי לידה עד 3 ו 2.5 עד 6.
9a7c66c0-fdfd-11ec-a522-efe64efbfe23

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.