דברו איתנו:

תרגיל סנסורי לקראת חג הפסח

"אביב הגיע פסח בא"...ואיתו האפשרות לחשוף את ילדכם לחוויה סנסורית ולכישור חיים רלוונטי- הכנת מצות תוצרת בית.

פעילויות של כישורי חיים (practical life activities), מפתחות את היכולות היומיומיות של ילדכם, כמו גם מאפשרות לילד לחזק את יכולותיו המוטוריות (עדינות וגסות), את תחושת המסוגלות והעצמאות, את השליטה העצמית, הריכוז והאחריות האישית.

הכנת מצות מורכבת ממספר שלבים ומתאימה במיוחד לילדים המתעניינים בבישול/אפייה ושהתנסו בעבר ופיתחו מיומנות בעבודה עם בצק. המשיכה, העניין והיכולת לעבוד עם בצק אופיינית לילדים מגיל 18 חודש ואילך, אז אם ילדכם טרם נחשף להתנסות החושית החשובה הזאת, זוהי הזדמנות נפלאה להתחיל.

עיבדו זה לצד זה והדגימו לילד כל שלב בתהליך בנפרד, לאחר מכן אפשרו לו להתנסות מבלי להתערב, לתקן או להעיר, אלא אם הילד ביקש הכוונה או שאתם מזהים שהילד חש חוסר בהירות (ואז פנו אליו בשאלה "האם אוכל לעזור?).

ייתכן שילדכם יישקע לתוך אחד מהשלבים (למשל, משחק עם הבצק) ושם יישהה זמן מה עד שייאבד עניין לחלוטין, ללא רצון להמשיך בתהליך ההכנה כלל. אל תאיצו בילדכם, כבדו את עשייתו ובחירותיו וזיכרו שההתנסות והחקר הם החשובים ולא ההגעה לתוצאה הסופית.

את ההתנסות ניתן לשכלל ולשדרג בהתאם לרצון וליכולת של ילדכם, למשל על ידי מזיגה/העברה של החומרים, עירבוב, חשיפה לעבודה עם מתכון (מצוייר או כתוב), הכרות מעמיקה יותר עם המרכיבים, עבודה עם משקל ומידות מדוייקות, מריחה של המצה בממרחים מועדפים ועוד.

מצרכים:

250 גר קמח

שליש כוס מים

מלח

הוראות הכנה:

מערבבים בקערה את כל המצרכים

לשים את הבצק מספר דקות עד ריכוך

מרדדים ומחוררים בעזרת מזלג

אופים מספר דקות בתנור בחום מקסימלי (שימו לב להפוך את המצה באופן תדיר על מנת שלא תשרף)

מאחלות חג פסח שמח

e330c190-24fa-11ec-9c62-3160832381c5

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.