דברו איתנו:

אמאבא, אני רוצה ללבוש רק את זה

אמאבא, אני רוצה ללבוש רק את זה!"

בשלב כזה או אחר בהתפתחות האני-העצמאי של הילד, רב ההורים מוצאים את עצמם במאבקי כוח עם ילדם בענייני לבוש.

סוגי המאבק הדומיננטיים הם על -

*"מה לובשים" -

בגד מוכתם, הרוס, ישן או קטן, שהילד לא מוכן לשחרר.

*"מתי לובשים מה" -

בגד שאינו מתאים לעונת השנה, בגד שאינו מתאים לסיטואציה (יומיום מול חג, תחפושת גם כשפורים מאחורינו, פיג'מה לגן וכו').

*"מה לובשים עם מה" -

ענייני אסתטיקה והתאמות פחות מקובלות.

הנה 4 טיפים כיצד לצמצם את המאבקים -

  1. הורות מודעת -

בידקו בינכם לבין עצמכם עד כמה ערכי ומשמעותי המסר עבורכם ומדוע הוא משמעותי לכם. לעיתים אנו עסוקים מידי באיך דברים ייתפסו על ידי הסביבה ומה יחשבו על הורותינו או מונעים על אוטומט מחרדות ותפיסות עולם שהשרישו בנו לגביי מקובל/לא מקובל, אסור/מותר.

  1. ביטוי עצמי -

בחירות לבוש מאפשרות לילד לגבש ולבטא את עצמיותו, סגנונו, זהותו. הוא מתנסה וחוקר, מברר, מחצין ומתעל את עולמו הפנימי החוצה. מעורבות יתר משדרת לילד שאינכם סומכים עליו, אינכם קשובים לרצונותיו או מגבילים את אישיותו. במקום זאת, שאלו אותו שאלות מתעניינות על בחירותיו ולימדו על האופן בו הוא רואה את הדברים.

  1. שיקול דעת וחוקי העולם -

נצלו את ההזדמנות ללמידה רחבה יותר על הפעלת שיקול דעת והבנה של העולם. שיתוף פעולה יושג בקלות רבה יותר כאשר הילד מבין את הסיבה וההסבר העומד מאחורי הדברים. למשל, אם הילדה רוצה ללכת עם פיג'מת הוואנזי לגן, הסבירו כי הבגד מסורבל מאוד ועלול להקשות עליה להתפשט באופן עצמאי כאשר תצטרך ללכת לשירותים, מה שעלול להקשות עליה להתפנות בזמן. אם הילד רוצה ללכת עם בגד מהודר לגן, הסבירו לו שחשוב שיוכל להשתתף בכל פעילויות הגן, גם המלכלכות, ואם הבגד יוכתם, הוא לא יוכל להנות ממנו במסיבה הקרובה/לא תספיקו לכבס אותו לארוחת שישי. הלמידה הטובה ביותר מתרחשת בסופו של עניין מתוך התנסות.

  1. חופש בתוך גבולות -

העניקו לילד נגישות מלאה לכמות מוגבלת של אביזרי לבוש הרלוונטים לעונה ולצרכי היומיום שלו. הנגישו בארון הבגדים סלסלה, מגירה או מדף בגובה הילד, עם מספר פריטים שיאפשרו בחירה ומעורבות פעילה בתהליך ההתלבשות. את הדברים שפחות מתאימים, הנגישו בעת הצורך כשרלוונטי ושתפו את הילד בתהליך תוך כדי הסבר, למשל, שתפו אותו בהחלפת הארון מחורף לקיץ - את הבגדים הרלוונטים השאירו בהישג ידו ואת אלה שאינם רלוונטים, הראו לו כי הם עוברים לארון אחר או למדפים מחוץ לטווח השימוש. לוו את התהליך בהסברים ולמידה משמעותית (מהן עונות שנה, מדוע אנו משנים את סוג הבגד בהתאם, טמפרטורות משתנות וצורכי הגוף המשתנים עימן וכו', הכל בהתאם לשלב ההתפתחותי של הילד ומידת סקרנותו).

בתמונה: ארייה, בת 2.5, בבחירה אופנתית מנומקת היטב

לטיפים פרקטיים נוספים בנושא זה או בכל נושא אחר שמעסיק אתכם בהורות, פנו אלינו

5f610d10-05ec-11ed-958a-67ff1019339c

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.