דברו איתנו:

5 טיפים חשובים איך לעזור לילד לעבור דירה

מעבר דירה

"היי מונטסורי בייבי. אנחנו אמורים לעבור דירה הקיץ אבל באיזור (לא משנים גן). הקטנה שלנו בת שנתיים. נשמח להכוונה לגביי איך להקל עליה את המעבר, תודה, אור"

מעבר דירה, בין אם בתוך השכונה או לעיר חדשה, מלווה בהמון התרגשות מצידנו המבוגרים, בעיקר אם חיינו משתדרגים ואיכות חיינו עולה.

עבור ילד, לעומת זאת, מדובר בחוויה מורכבת יותר. ילדים צעירים מפתחים תחושת יציבות ובטחון בשגרתי ובידוע. הם חשים שייכים ומוגנים בביתם, בחדרם, שם כל פינה מוכרת, המעבר בין החדרים כבר קורה מעצמו אפילו בחושך מוחלט, מבלי שיאחוז בילד פחד והוא יודע היכן כל דבר נמצא.

כמה טיפים בכל הנוגע למעבר דירה-

היו אמפתים לרגשותיו של הילד, הכירו בקושי שלו להפרד ושקפו את החששות שצפים או אולי בלתי מודעים אצלו מתוך הבנה ורגישות.

חשוב שילדכם יהיה שותף לתהליך ברגע שההחלטה והמעבר ודאיים- אפשרו לו לבקר בבית החדש לפני המעבר, הראו לו את חדרו העתידי והכירו לו את סביבת הבית הפנימית והחיצונית. אם אפשרי ולאחר שכבר העברתם את כל החפצים, ערבו את הילד באופן סידור החדר שלו כדי שידע היכן נמצא כל דבר.

הסבירו לילד שחפציו האישיים עוברים איתו ואפשרו לו להיות שותף באריזת משחקים או בובות אהובות. קחו קופסא קטנה ותנו לילד לארוז בה את הדברים הכי חשובים עבורו. הציעו לו לקשט את הקופסה או להפוך אותה לשלו בכל דרך שייבחר ויחד איתו העבירו את הקופסה מהחדר הישן לחדר החדש על מנת ליצור קשר והמשכיות. הסבירו שבאותו אופן יעברו כל הרהיטים והחפצים שלכם מבית לבית.

קחו בחשבון שייתכן והילד יהיה נרגש מהמעבר בתחילה אך עמוק בפנים יחווה חששות וזמן הסתגלות, שיבוא לביטוי למשל בבכי מוגבר, תחושת בלבול ותלותיות, שינויים באיכות השינה, בתהליך ההרדמות, נסיגה בגמילה מחיתולים/מוצצים/הנקה או כל תהליך אחר שטרם הושרש לעומק.

המנעו עד כמה שניתן מלעזוב את ילדכם בבית החדש בלעדיכם סמוך למעבר (גם אם מדובר בסבאסבתא או בייביסיטר מוכר). אתם העוגן האיתן ביותר עבורם בשלב זה, תנו להם בטחון עד שייתרגלו לשינוי.

מאחלות לכולנו מעברים קלים

feba67f0-d49b-11ea-a504-33a501fb47e3

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.