דברו איתנו:

קשיים בלמידה - גורמים סביבתיים

קשיים בלמידה אצל ילדינו קשורים בשני גורמים מרכזיים - גורמים מולדים וגורמים סביבתיים.

את הגורמים המולדים נניח היום בצד אבל מה עם הגורמים הסביבתיים? - שם מוטלת עלינו ההורים ואנשי החינוך, אחריות רבה.

גורם ראשון המהווה מכשול בלמידה הוא סביבה מקפחת - כזו שאינה רואה את הילד, אינה מציבה אותו ואת צרכיו האינדיווידואלים מספיק גבוה בסדר העדיפויות, אינה מאפשרת לילד הזדמנויות ללמידה מיטיבית, וכזו שאינה מספקת תשתית ליצירת מרחב חופשי, בו הילד מביא את עצמו ואת הפוטנציאל שלו לכדי מימוש מקסימלי.

גורם שני שעלול להביא לקשיים בלמידה, קשור באקלים המשפחתי- ריגשי שהילד נתון בתוכו. נסיבות שמשתנות כמו חולי מתמשך של ההורים, משבר או טלטלה בזוגיות ההורים ושינויים משמעותיים בתא המשפחתי. ברב המקרים, עם מודעות גבוהה, תמיכה וליווי כלל מערכתי-משפחתי, ניתן למזער את קשיי הלמידה של הילד ולתת להם מענה איכותי.

גורם שלישי הוא סביבה לוחצת - כזו שתגרום לילד לסטרס, לחוסר רצון, לחוסר ביטחון וגם לחווית כישלון בלמידה. ילדינו לא זקוקים מאיתנו לאנרגיה דורשנית, לוחצת ומעיקה. ילדים נולדים כיצורים לומדים. כאשר הם בתהליך טיבעי של למידה, הם מונעים ממצפן פנימי, מחפשים ללכת אחרי רצונם שלהם, דרך הסקרנות ותחומי עניין חדשים שהם רוצים לגלות ולחקור בעצמם, דרך התנסות, חויה והתמודדות אישית בדרכם הכל כך מיוחדת ויצירתית.

אפשרו להם להיות הם עצמם וזכרו שמתפקידנו המבוגרים לצור עבורם סביבה מיטבית, פיסית וריגשית, שתגרה למידה טבעית, ללא דחיפה או לחץ מצידנו. התפקיד שלנו הוא להוות מיכל מכיל, סביבה תומכת בעת הצורך - תנכחו עבורם כשיזדקקו לכם- בבקשת עזרה או בקבלת תשובה לשאלה, כאשר יבקשו מכם הכוונה או כאשר יביעו תסכול ומצוקה.

כבר בגיל הרך, ניתן להניח יסודות ותשתית למימוש הפוטנציאל הטמון בילד ולתת לו כלים מלאים בתחום המוטורי, השפתי, הרגשי והקוגניטיבי, כדי לא רק לצמצם קשיי למידה בעתיד אלא לפתוח עבור הילד מסוגלויות פנימיות וערוצים של הגשמה מלאה בתחום הלימודי. שיטת מונטסורי מספקת כלים תיאורטיים ופרקטיים, שילוו את ילדכם לתוך שנות בית הספר.

מעוניינים לדעת יותר?

פנו אלינו לקורסי הורים לגילאי 0-3 ו- 3-6, ללמידה וייעוץ על בסיס מותאם אישית ובאופן פרטני לילדכם בזום או במרחב שלנו בהרצליה

5dd60260-76b4-11ec-8997-3902b0237a84

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.