דברו איתנו:

שינה וחשיבותה

קצת על שינה וחשיבותה

שינה (ומחסור בה), מעסיקה אותנו ההורים פחות או יותר מרגע הלידה. השינה קריטית לחיינו ולחיי ילדינו בכל הנוגע לשמירה על בריאותינו הפיסית והנפשית.

מחסור בשינה או הפרעות לשינה טובה ועמוקה, ישפיעו לרעה על ילדינו - המערכת הגופנית מוטורית נחלשת (מערכת העצבים, המטבוליזם, חידוש הרקמות, השרירים והאנרגיה), פעילות מוחית נפגמת (למשל, יכולת הזכירה, עיבוד ריגשי, פתרון בעיות), מצבי רוח ועצבנות יתגברו, הורמוני הגדילה לא יופרשו באופן תקין, המערכת החיסונית יורדת ומחלישה את יכולת התמודדות הגוף עם זיהומים ומחלות.

לכמה שעות שינה זקוקים ילדינו? -

באופן כללי, עם לידתו זקוק התינוק ל 16-18 שעות שינה ביממה. בין גיל 3-4 חודשים, תופחת כמות השינה הנדרשת לכ - 14 שעות. החל מגיל חצי שנה, עיקר שעות השינה תתרחשנה בלילה עם שתי תנומות במהלך היום - אחת בבוקר (החשובה מבינהן) ואחת אחרהצ (משרתת יותר למנוחה). בין גילאי שנתיים לחמש, ילדים זקוקים בדרך כלל לכ 12 שעות שינה בלילה, עם תנומת צהריים/מנוחה אחרהצ.

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך התפתחות יכולת השינה של ילדינו, הוא סדר יום, טקס שינה או שגרת שינה קבועה. ילדים בגילאים הללו נמצאים בתקופת רגישות לסדר וזקוקים לבטחון שמספקת השגרה. היכולת הטיבעית לעבור בין מצבי ערות לשינה באופן איכותי, תלויה ברוטינה אליה הגוף מתרגל.

היו עירניים לסימני העייפות של ילדיכם ואפשרו שינה ברגע שהילד זקוק לה. ילדים צעירים יכולים להשאר ערים על אוטומט ומכוח האינרציה, עוברים את סף הגירוי והעייפות ואז המערכת לא מסוגלת להביא את עצמה לרגיעה והרדמות. הימנעו מפעילות מעוררת ועמוסת גירויים קרוב לזמן השינה, בין אם תינוקכם שותף לה או עד לה.

טיפ חשוב נוסף- אל תנהלו את השינה של ילדיכם ואל תנסו לשלוט בה. פעמים רבות הורים מנסים להתערב בתהליכים הטיבעיים בכך שהם "מושכים" את הילד מלהרדם או קוטעים את שנתו מבלי לאפשר יקיצה טבעית. סימכו על ילדכם שגופו יודע למה הוא זקוק, אפשרו לגוף לעשות את תהליכי הריפוי והלמידה שלו, פעמים רבות ההתערבות מרעה את המצב דווקא ותיכנסו יחד עם ילדכם לסחרור שקשה לצאת ממנו (תלות יתר במבוגר, בכי, יקיצות מרובות, בלבול בין יום ולילה וכו). חשוב לציין שאם אתם נתקלים בבעיות הרדמות/שינה, ייתכן שהן קשורות לפחדים אופייניים לגיל .

זקוקים להדרכת הורים בנושא שינה?

מעבר ללינה עצמאית,מעבר מלול למיטת רצפה,מעבר משינה מבוססת הנקה ועוד

פנו אלינו לקביעת מפגש ויחד נמצא פתרון מותאם עבורכם.

לקביעת פגישת ייעוץ לחצו כאן

לרכישת וובינר בנושא פחדים לחצו כאן

שינה בריאה לכולנו

9627d630-f275-11ea-9a53-575d2ba475f9

הרשמו לקבל עדכונים ומידע חשוב לגבי מוצרים חדשים וסדנאות קרובות.